Om Emelie

Hej! Jag heter Emelie och kommer blogga här med Vanessa som ni får läsa om senare.
Jag är 12 år och född den 23 oktober. Alltså fyller jag 13 i år.

Jag tilbringar nästan hela veckan i stallet och rider en gång i veckan. Jag gillar desutom att rita, sjunga och vara med kompisar.

Jag sköter om en liten b-ponny valack som står på stockby ridskola. Han heter Zimba och är
född 1996.

Zimba i hoppning är snäll och hoppar det mesta. Han kan bli riktigt stark i dressyren och bara dra iväg lite.
I galoppen är han riktigt pigg.
Han älskar när man borstar hans man men vill inte frivilligt ta upp framhovarna.
Jag rider nästan bara honom men ibland blir det ju andra oxå.
För mig är han den vakraste ponnyn i världen!

Ni kommer få läsa om mina ridlektioner, vardag och annat skoj!
Hoppas ni gillar det jag skriver om.


Kommentarer
Postat av: Kriistina

Haha du och Zimba är så söta tsm :)

2012-05-15 @ 10:42:44
URL: http://stockbytjejer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0