Jag fick turen...

att rida för en kompis idag! det började med att jag satt i sängen och läste och sen ringde min kompis och frågade om jag ville rida för henne i hennes grupp, jag sa attt jag ville det och sen ringde jag pappa och kollade att jag fick och sen fixade jag så att min syrra kunde va hos våra grannar(hennes bästa kompis) sen bytte jag om och cyklade lungt till stallet. när jag kom dit så fixade jag att mina sporrar passade ordentligt på stövlarna, sen var det upprop och jag fick Betty eller Black Betty som hon igentligen heter, jag fixade henne och sen gick vi upp till ridhuset och jag satt upp. vi skulle rida på ute banan och det var väldigt kul för då va hon piggare än inne och det var enklar att få fram henne. vi travade och gjorde serpentiner över medellinjen och då började hon slappna av och sen skulle vi galoppera på volterna men då spände hon sig och var svårare att hitta än i traven. sen skulle vi flytta på medellinjen ner till B/E berode på vilket varv, jag behövde peta lite på hennes rumpa med spöt och då flyttade hon fint, på den andra långsidan skulle det va 3 10 meters volter och först blev det 15 meters volter men sen slappnade hon av ordentlig och gick riktigt bra. sen i slutet så skulle vi trava som i en låg form så att dom fick slappna av, jag fick beröm av lotta(ridläraren)av att hon va så av slappnad.

Jag önskade om till dag med ponny den 6 juni så nu är det så här:

1. Betty
2. Sanelka
3. A-B(Anna Bell)
Riktigt nöjd med dagen trots att den började tråkigt, va även med Christoffer ett tag mellan 16 och 16.30 typ:) Min kompis Moa fotade när jag red i dag och jag kommer få dom bilderna på antingen mpndag eller tisdag och då ska jag även visa dom för mamma♥
Men nu ska jag typ läsa lite bloggar och fixa lite tidsinställda tills i morgon så ha det bra, juste!
HJÄLP MIG SNÄLLA ATT KOMMA PÅ VAD JAG SKA SKRIVA OM, PLZ!


Helt kär i den här ponnyn asså! jag kom på idag att det är mycket roligare att rida stora ponnysar!!<3333




Kommentarer
Postat av: Fanny & Filippa

Fin blogg!!

2012-05-18 @ 22:00:48
URL: http://syrrornaenstrom.blogg.se/
Postat av: Maja<33

Åh!!!! Betty världens finast goaste bästa häst i världen min lilla ängel! Visst är hon bäst! Hon äger<3!

2012-05-19 @ 15:01:53
URL: http://majkotts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0